Definicja reklamy wewnętrznej – indoor

utworzone przez | 5 marca 2023 | 0 komentarzy

5 marca 2023 | 0 komentarzy

About The Author

Reklama indoor to reklama wewnętrzna, czyli „ukryta” wewnątrz rozmaitych budynków i obiektów. Ten rodzaj reklamy wykorzystuje różne rodzaje systemów wystawienniczych. Nośnikami reklamy wewnętrznej są między innymi standy, potykacze, kasetony czy nowoczesne ekrany ledowe. Skuteczna reklama wewnętrzna indoor powinna być wyeksponowana w taki sposób, by efektywnie przyciągać uwagę odbiorcy i skłaniać go do podjęcia konkretnych decyzji.

Sprawdź, czym jest indoor reklama, jaka jest jej opłacalność i jakie formy nośników są wykorzystywane we wnętrzach.

Reklama wewnętrzna definicja – co to znaczy „indoor”?

„Indoor” z języka angielskiego oznacza „kryty”, co w kontekście reklamy interpretujemy jako „schowany wewnątrz budynku” / „osłonięty przed warunkami zewnętrznymi”. Przymiotnik stosuje się do określania różnego rodzaju nośników reklam umiejscawianych w centrach handlowych, sklepach, restauracjach, klubach fitness, a także na parkingach podziemnych czy w windach. Celem reklamy wewnętrznej może być budowanie rozpoznawalności marki lub promowanie konkretnego produktu bądź usługi.

Cechami charakterystycznymi dla reklamy wewnętrznej, które zdecydowanie odróżniają reklamę indoor od reklamy outdoor (zewnętrznej) jest węższe grono jej potencjalnych odbiorców oraz dłuższy / intensywniejszy kontakt z jej treścią. Reklama wewnętrzna ma trafiać np. do klientów centrum handlowego, klientów danego sklepu czy osób korzystających z usług konkretnego klubu fitness, a prawidłowo zaprojektowana i umiejscowiona – pozostawać dobrze widoczna i możliwa do odbioru w sposób niezakłócony przez inne bodźce.

Skuteczność reklamy indoor – co na nią wpływa?

Rozmaite badania wskazują, że zapamiętywalność reklam wewnętrznych plasuje się na bardzo wysokim poziomie, który w przypadku niektórych reklam może osiągać nawet 80 – 95%. Dotyczy to choćby tzw. „reklam łazienkowych”, czyli tych umiejscawianych w toaletach. Ich przekaz jest maksymalnie precyzyjny (adresowany np. wyłącznie do kobiet), a odbiór treści niemal całkowicie niezakłócony, dzięki brakowi „szumów reklamowych” i eliminacji „efektu zappingu”.

Długi kontakt potencjalnego odbiorcy z treścią reklamy wewnętrznej, precyzyjne targetowanie (odbiorcy nie są przypadkowi!) oraz stosunkowo niski koszt produkcji i ekspozycji reklamy indoor przekłada się nie tylko na jej zapamiętywalność, ale również jej wysoką biznesową skuteczność.

Najważniejsze cechy dobrej reklamy wewnętrznej:

  • dopasowana do osób, które będą miały z nią styczność oraz do miejsca ekspozycji – w klubach fitness reklamy wewnętrzne dotyczą na przykład batonów energetycznych czy shaków proteinowych, a nie żywności typu fast food bądź oferty lokalnej cukierni
  • atrakcyjna forma graficzna i czytelna treść – reklama umieszczona we wnętrzu, w którym docelowa grupa jej odbiorców przebywa relatywnie długo, powinna być atrakcyjna, czyli przyjemna dla oka (nie może męczyć / irytować) oraz czytelna (musi przekazywać jasne i konkretne informacje o danym produkcie czy usłudze)
  • wyeksponowana w taki sposób, by jej odbiór był niezakłócony przez inne reklamy – odbiór nawet najlepszej reklamy indoor będzie znacznie gorszy, jeśli znajdzie się ona w „ciasnym” otoczeniu innych reklam.

Nowoczesna reklama wewnętrzna przykłady

Współczesna branża reklamowa i marketingowa mają nieograniczony dostęp do nowoczesnych materiałów, które pozwalają na tworzenie atrakcyjnych, trwałych i maksymalnie czytelnych nośników reklamy wewnętrznej.

Nośniki reklamy indoor można podzielić na trzy podstawowe kategorie: reklamy typu off-screen (poza ekranem), reklamy on-screen (na ekranie) oraz tzw. ambient media. Ten ostatni rodzaj reklamy wewnętrznej stawia na kreatywne wykorzystanie przestrzeni w taki sposób, by zaintrygować potencjalnego odbiorcę i skutecznie przyciągnąć jego uwagę (np. poprzez zmodyfikowanie przestrzeni za pomocą rozmaitych instalacji / naklejek lub zastosowanie rozwiązań reagujących na ruch i dotyk).

Do najczęściej spotykanych form reklamy indoor zalicza się:

  • standy i ekspozytory – ustawiane na podłogach czy ladach sprzedażowych
  • potykacze – klasyczne stojaki ustawiane na podłogach w ciągach komunikacyjnych
  • litery przestrzenne i neony – treści reklamowe / marketingowe prezentowane w formie przestrzennej, umieszczane na ścianach lub podwieszane pod sufitem (na specjalnych konstrukcjach)
  • kasetony i backlight – reklamy z wewnętrznym podświetleniem / podświetleniem od tyłu, dzięki któremu treść jest bardziej widoczna (również w pomieszczeniach zacienionych lub pomieszczeniach bez okien, np. salach kinowych, siłowniach)
  • roll-up – mobilna kaseta z grafiką, którą ustawia się i rozwija na odpowiednim stelażu
  • naklejki witrynowe, ścienne, podłogowe.

Podsumowanie

Reklama indoor to określenie stosowane w odniesieniu do różnego rodzaju nośników treści reklamowych i marketingowych, przeznaczonych do stosowania we wnętrzach budynków i obiektów. Reklama wewnętrzna jest tworzona z myślą o konkretnej grupie odbiorców i konkretnym miejscu ekspozycji. Jej treść powinna harmonijnie wpisywać się w potencjalne potrzeby odbiorców, oferując im produkty i usługi zgodne np. ze stylem życia czy zainteresowaniami. Za bardzo wysoką skuteczność reklam indoor odpowiada ich precyzyjne targetowanie oraz stosunkowo niski koszt produkcji (zdecydowanie niższy w porównaniu do większości reklam zewnętrznych!).

Czy ten artykuł był pomocny?

Staramy się tworzyć pomocne i wartościowe treści, dlatego będziemy wdzięczni za ocenę tego artykułu.

0 komentarzy

Wyślij komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

cztery × 5 =