Jakie mogą być materiały reklamowe?

utworzone przez | 26 kwietnia 2023 | 0 komentarzy

26 kwietnia 2023 | 0 komentarzy

About The Author

Współczesna branża reklamowa jest maksymalnie szeroka i różnorodna, a marketingowcy prześcigają się w kreatywnych pomysłach na promowanie marek i produktów. Ponadto nowoczesne materiały reklamowe dla firm tworzone są w oparciu o rozmaite materiały i z zastosowaniem innowacyjnych technologii. Dzięki temu gadżety reklamowe mogą być nie tylko w 100% dopasowane do danej kampanii marketingowej, ale również zachwycać estetyką, jakością wykończenia i trwałością.

Czym są materiały reklamowe i po co się je stosuje? Jakie mogą być gadżety reklamowe?

Reklama i marketing – co to materiały reklamowe?

Materiały reklamowe to wspólna nazwa dla produktów, których zadaniem jest budowanie rozpoznawalności marki, popularyzowanie produktów i usług oraz promowanie konkretnych produktów i usług. W zależności od strategii marketingowej oraz pomysłu na wykorzystanie poszczególnych materiałów i gadżetów – mogą one być przeznaczone do stacjonarnego eksponowania, masowego kolportowania do szerokiego grona potencjalnych odbiorców lub kolportowania wybiórczego (do wąskiego grona osób, np. stałych klientów czy partnerów biznesowych).

Rodzaje materiałów promocyjnych

Materiały reklamowe i promocyjne można umownie podzielić na miękkie i twarde / permanetne. Do miękkich będą zaliczać się różnego rodzaju ulotki, broszury czy wizytówki, a do twardych między innymi rozmaite ekspozytory oraz drobne gadżety wręczane klientom (np. breloki, długopisy).

Miękkie materiały reklamowe

Do najpopularniejszych miękkich materiałów reklamowych należą ulotki, gazetki, broszury i foldery oraz wizytówki.

  • Ulotki i gazetki drukowane są najczęściej w bardzo wysokich nakładach, najczęściej na tanim papierze i kolportowane do wszystkich potencjalnie zainteresowanych treścią materiałów osób. Tę formę materiałów reklamowych coraz częściej zastępują różnego rodzaju aplikacje oraz mailing.
  • Broszury i foldery drukowane są w niższych nakładach, na grubszym papierze, często z zastosowaniem dodatkowych uszlachetnień (np. laminatów, nadruków 3D). Ich celem jest najczęściej szczegółowe przedstawienie konkretnej oferty, dlatego też wręczane są przede wszystkim osobom, które są nią wstępnie zainteresowane.
  • Wizytówki są klasycznym sposobem na prezentację firmy lub jej konkretnych przedstawicieli. Niewielki rozmiar sprawia, że projektując wizytówkę należy skupić się na wyeksponowaniu najistotniejszych informacji w skondensowanej i czytelnej formie. Wizytówki najczęściej wręcza się osobiście, co podnosi ich wartość w kontekście budowania pozytywnego wizerunku firmy.

Do tej kategorii zalicza się również bilbordy czy reklamy drukowane na foliach samoprzylepnych.

Twarde materiały reklamowe

To wszystkie gadżety reklamowe, które powstają na sztywnych materiałach, takich jak pleksi, dibond, sklejka czy drewno. Z wykorzystaniem zaawansowanych urządzeń do cięcia i grawerowania (plotery tnące, frezarki) oraz zadrukowywania (stołowe plotery drukujące UV) można tworzyć spersonalizowane, eleganckie i trwałe stojaki, standy, ekspozytory i elementy meblowe (półki, gabloty itp.).

Materiału POS – szczególny rodzaj materiałów reklamowych

Materiały POS (Point of Sale) są nośnikami reklamy znajdującymi zastosowanie na terenie sklepów i obiektów usługowych. Ich zadaniem jest oddziaływanie na klientów tu i teraz, czyli robiących zakupy lub korzystających z usług w danym punkcie. Materiały POS dzieli się na miękkie (np. wobblery, wlepki, ulotki) i permanentne (np. meble, samodzielne stoiska, dyspensery).

Dowiedz się więcej o materiałach POS!

Pozostałe gadżety promocyjne

Istnieje również grupa gadżetów promocyjnych, które wymykają się ze standardowych ram miękkich i twardych materiałów reklamowych. Mowa tutaj przede wszystkim o balonach z firmowym logo, które mogą być zarówno rozdawane klientom lub uczestnikom dowolnych wydarzeń promocyjnych (np. targów), jak i stanowić element podnoszący widoczność wybranych ekspozycji.

Do tej grupy materiałów promocyjnych można również zaliczyć szeroką gamę gadżetów reklamowych, które mają wybraną wartość dodaną. Są to między innymi: breloki, długopisy, magnesy, pendrive, kubki, kalendarze, notatniki, czapki, koszulki czy parasolki. Jeśli promowany produkt lub usługa są przeznaczone dla dzieci – gadżetami reklamowymi mogą być również pluszaki, puzzle, kredki, worki (plecaki) czy produkty odblaskowe.

Jakie gadżety dla klientów firmy wybrać?

Wszystko zależy od strategii marketingowej oraz projektów poszczególnych kampanii realizowanych w jej ramach. Ważne jest również właściwe rozpoznanie potrzeb potencjalnych klientów i zaproponowanie im gadżetów, które optymalnie wpiszą się w ich oczekiwania.

Decydując się na realizację materiałów reklamowych o charakterze informacyjnym – musisz zadbać o ich wysoką czytelność. Zamawiając drobne gadżety do wręczania potencjalnym klientom – postaw na ich funkcjonalność, dzięki której zyskasz pewność, że nie trafią do szuflady i nie pokryją się kurzem.

Podsumowanie

Podejmując decyzje o wyborze konkretnych materiałów reklamowych do budowania rozpoznawalności marki i promowania swoich produktów lub usług – postaw na produkty wykonane z solidnych materiałów, wyróżniające się wysoką jakością wykończenia i trwałością. To gadżety, które powinny być skutecznymi nośnikami reklamy i informacji oraz sprawiać klientom przyjemność, bądź zaspokajać określone potrzeby.

Czy ten artykuł był pomocny?

Staramy się tworzyć pomocne i wartościowe treści, dlatego będziemy wdzięczni za ocenę tego artykułu.

0 komentarzy

Wyślij komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

dziewiętnaście − 17 =