Reklama dźwignią handlu (i nie tylko)!
To jedna z najsłynniejszych powiedzeń związanych z reklamą w ogóle. Ta prosta maksyma ma już kilkadziesiąt lat i… wcale się nie zestarzała. Nie zaszkodził jej również fakt, że autorstwo powiedzonka przypisuje się Anastasowi Mikojanowi, radzieckiemu politykowi ormiańskiego pochodzenia, Bohaterowi Pracy Socjalistycznej, odznaczonemu w 1943 roku Medalem Sierpa i Młota. Hasło wymyślone w socjalizmie, doskonale wpisuje się w kapitalizm, a reklama jest nieodzownym elementem zdecydowanej większości działań podejmowanych zarówno w handlu, jak i różnego rodzaju usługach. Tym, co się zmienia są sposoby reklamowania produktów i usług oraz jakość materiałów stosowanych w ramach działań marketingowych.
Materiały POS – nowoczesna reklama z plexi
Materiały POS (z j.ang. Point of Sale) lub POSM (z j.ang. Point Of Sale Marketing) to bardzo szeroka kategoria produktów będących nośnikami reklamy typu BLT (z j.ang. Below The Line), czyli takich, które stosowane są poza środkami masowego przekazu. To różnego rodzaju materiały, produkty i meble reklamowe, które służą przede wszystkim do sprzedawania tu i teraz. Ich użycie ma efektywnie wyróżniać dany produkt lub markę, skutecznie przyciągać uwagę konsumentów oraz bezpośrednio wpływać na podejmowane przez nich decyzje zakupowe.
Materiały POS dzieli się najogólniej na miękkie i twarde. Pierwsze to różnego rodzaju ulotki, foldery, wobblery, wlepki i naklejki. Drugie to tzw. materiały POS permanentne – wykonane z rozmaitych tworzyw sztucznych, drewna, sklejki lub metalu. To właśnie w tej kategorii materiałów POS zdecydowanie króluje plexi! Dzięki uniwersalnemu i eleganckiemu wyglądowi szkła akrylowego oraz możliwości obrabiania płyt pleksi w dowolny sposób (poprzez gięcie, cięcie, wycinanie, nawiercanie, frezowanie oraz zadrukowywanie) – może ono zostać wykorzystane do tworzenia zarówno niewielkim produktów naladowych (np. podstawek, stojaków, niewielkich ekspozytorów i displayów), jak i dużych konstrukcji podłogowych (np. regałów, dyspenserów) i ściennych (np. półek, tablic).
Wyroby z pleksi, czyli… pleksi w reklamie
Reklamy z pleksi to szeroka kategoria twardych konstrukcji, które mogą być stosowane do eksponowania informacji (np. ulotek, folderów i plakatów) lub dowolnych produktów (np. kosmetyków, leków i suplementów, słodyczy, książek i czasopism, ekologicznych produktów spożywczych itp.). Materiały POS z pleksi różnią się nie tylko wielkością i kształtem, ale również ich umiejscowieniem w przestrzeni handlowej lub usługowej.
Oto przykładowe materiały POS, które można wykonać z plexi na wymiar:
Materiały POS z pleksi na ladę
Przedmioty z pleksi przeznaczone do postawienia na ladzie (materiały POS naladowe):
- dyspensery z plexi (inaczej: podajniki / rozdajniki, z j.ang.: counter card) – to przede wszystkim różnej wielkości i kształtu podajniki z kieszeniami do papierowych materiałów POS, m.in.: ulotek, broszur; dyspensery mogą również służyć do eksponowania i sprzedawania kart upominkowych, doładowań telefonii komórkowej, okularów przeciwsłonecznych, drobnych przekąsek itp.;
- standy z plexi / stojaki z plexi – proste konstrukcje, które najczęściej służą do wyeksponowania pojedynczych, istotnych informacji (np. związanych z procedurą przyjmowania zwrotów lub wymian, z procedurami dotyczącymi pandemii Covid 19) lub prezentowania pojedynczego plakatu z aktualną promocją, ale rónież proste stojaki na ulotki plexi;
- pojemniki z pleksi – eleganckie, najczęściej otwarte od góry pojemniki, w których można wyeksponować i wydawać do sprzedaży np. lizaki lub artykuły piśmiennicze;
- podkładki z plexi / bilonownice – funkcjonalne podkładki, które służą do podawania pieniędzy / wydawania reszty, wykonane z plexi umożliwiają dodatkowo umieszczenie na bilonownicach dowolnych materiałów promocyjnych.
Materiały POS z pleksi na ściany
Konstrukcje z pleksi przeznaczone do montowania na ścianach:
- półki z pleksi – elegancki sposób na minimalistyczne półki, służące do dowolnego eksponowania produktów; półki z pleksi można dopasować do wielkości i ciężaru większości produktów; ponadto półki mogą mieć dowolny, również niestandardowy kształt (półki obłe, w kształcie elipsy, zaokrąglonymi / podwiniętymi brzegami itp.);
- tablice i tabliczki, w różnych rozmiarach i o różnym przeznaczeniu – tablice i tabliczki mogą mieć charakter informacyjny lub stricte reklamowy / marketingowy, posiadać możliwość zmiany treści / materiałów eksponowanych na tablicach; szkło akrylowe sprawdza się również jako zabezpieczenie wszelkiego rodzaju plakatów eksponowanych w ramach na ścianach.
Materiały POS z plexi na podłogę
To mniejsze i większe konstrukcje przeznaczone do postawienia bezpośrednio na podłodze:
- displaye z pleksi – szeroka kategoria materiałów POS, które mają służyć przede wszystkim do eksponowania miękkich materiałów POS lub produktów;
- eleganckie potykacze z pleksi / tablice stojące / stojaki – służące do eksponowania aktualnych treści marketingowych, promocyjnych;
- eleganckie kosze zasypowe – pojemniki różnej wielkości i w dowolnym kształcie, służące przede wszystkim do umieszczania wewnątrz luźnych artykułów, do samodzielnego pobierania przez klientów.
Meble i duże konstrukcje z pleksi (stoiska, lady)
Pleksi daje możliwość zrealizowania również projektów ekskluzywnych lad (np. do gabinetów kosmetycznych, mobilnych stoisk promocyjnych lub informacyjnych) oraz różnego rodzaju elementów wyposażenia stoisk na targach i eventach marketingowych. Ze szkła akrylowego wykonuje się także bardzo wytrzymałe meble i regały z pleksi (łatwe do utrzymania w czystości i pozwalające efektywnie eksponować dowolne produkty) oraz toppery z pleksi (elementy wieńczące meble / regały sklepowe, służące do stałego lub okresowego prezentowania reklam).
Podsumowanie
Steuart Henderson Britt, psycholog i guru marketingu, już pół wieku temu stwierdził, że prowadzenie biznesu bez reklamy jest jak puszczanie oka do dziewczyny po ciemku – ty wiesz, co robisz, ale nikt inny tego nie wie. Współczesna reklama i marketing mają do dyspozycji nieskończoną ilość możliwości docierani do klientów, wśród których coraz ważniejsze miejsce zajmują różnego rodzaju materiały POS. Te najlepsze, najtrwalsze i maksymalnie eleganckie powstają ze szkła akrylowego, czyli popularnego pleksi. Możliwość dowolnej obróbki i wykończenia pleksi daje niemal nieograniczone możliwości tworzenia produktów i konstrukcji, które doskonale wpisują się we współczesny biznes, efektywnie sprzedając wybrane produkty i usługi. Z pleksi powstają m.in. ekspozytory, podstawki i displaye (naladowe i podłogowe), jak również stojaki, półki, regały i dyspensery (mniejsze lub większe).
0 komentarzy